Publiczne Gimnazjum

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego

Gimnazjalne projekty edukacyjne zrealizowane w roku szkolnym 2010/2011

Temat projektu: Cudze chwalicie…, czyli co zrobić, by kuchnia regionalna stała się atrakcją turystyczną Węgierskiej Górki

Termin realizacji: 14 luty – 11 marca 2011.

Prezentacja - 15 marca 2011

Opiekunem projektu była pani mgr Anna Kąkol

Projektem z WOS-u zaabsorbowane były obie drugie klasy. Za cel obrano sobie m. in. poznanie tradycyjnych potraw kulinarnych charakterystycznych dla naszego regionu, w tym sposobów ich przyrządzania oraz rozpropagowanie ich jako dań zdrowych, smacznych i niedrogich. Ukoronowaniem tych działań była prezentacja połączona z degustacją potraw regionalnych w dniu 15 marca. Każdy, kto przybył na prezentację, miał okazję spróbować dań naszej kuchni regionalnej przygotowanych przez drugoklasistki i ich mamy a na pamiątkę otrzymał w prezencie wydanie specjalne „Eurogimzetki”, w której zamieszczono przepisy kulinarne, wykorzystane podczas przyrządzania regionalnych specjałów.
---

Projekty prezentowane w czasie Dnia Projektów - 2 czerwca 2011

Temat projektu: Nasza szkoła w liczbach, czyli jak wykorzystujemy badania statystyczne.

Termin realizacji: 07 - 25 marca 2011r.

Opiekunami grupy były panie mgr Magdalena Bürger i mgr Irena Bryś.

Sześcioosobowa grupa chłopców z klasy IIb przeprowadzała wśród uczniów naszego gimnazjum badania statystyczne dotyczące naszej szkoły. W ankietach pytali swoich respondentów m. in. o to, ile czasu dziennie poświęcają na odrabianie zadań domowych, jaki jest ich ulubiony przedmiot, na ile zajęć dodatkowych uczęszczają. Wyniki badań zostały przedstawione w formie gazetki oraz prezentacji multimedialnej w postaci diagramów słupkowych liczbowych i kołowych procentowych.
---

Temat projektu: HOW TO GET TO LONDON AND WHAT SEE THERE

Termin realizacji: 7 – 22 kwietnia 2011

Opiekunem projektu były panie mgr Małgorzata Czyżewska oraz mgr Dorota Waligóra.

Uczniowie analizowali oferty biur podróży oraz wybierali te najatrakcyjniejsze. W wirtualnej podróży po Londynie poznawali najciekawsze miejsca, które warto zwiedzić, odnajdując je na mapie miasta. Szukali też stacji metra, które znajdują się najbliżej zwiedzanych miejsc. Zgłębiali również tajniki stref Londynu, od których uzależnione są ceny komunikacji miejskiej. Opracowane przez nich słownictwo w formie rozmówek uświadamia im, jak ważna jest znajomość zwrotów i wyrażeń potrzebnych w różnych sytuacjach dnia codziennego oraz w tych wyjątkowych, które mogą mieć miejsce w czasie wyjazdu za granice naszego kraju. Poprzez dokonane przez nich analizy i zebrane informacje stolica Wielkiej Brytanii nie jest już dla nich miejscem dalekim i nieznanym. Ich wirtualna wędrówka przybliżyła im to miejsce i zachęciła do odbycia prawdziwej wyprawy do Londynu. Stworzona przez grupę prezentacja multimedialna atrakcji turystycznych pozwala zachwycić się niepowtarzalna architekturą oraz przenieść nas w odległe czasy historii.
---

Temat projektu: Jak zamknąć tradycję w przedmiocie? – polski strój narodowy.

Termin realizacji: 3 marca – 7 kwietnia 2011.

Opiekun projektu – pani mgr Aleksandra Stasica

Projekt ten realizowali uczniowie z klasy IIb. Głównym celem było poznanie polskiej tradycji szlacheckiej. Praca przebiegała w trzech zespołach – tekściarzy, sceników i komputerowców, które dokonały podsumowania projektu w formie prezentacji multimedialnej, scenariusza prezentacji scenicznej oraz broszurki informacyjnej.
---

Temat projektu: Jak przenieść się w świat fantasy, czyli robimy grę planszową

Termin realizacji: 21 marca – 20 kwietnia 2011r.

Opiekun projektu – pani mgr Anna Kupczak

Realizacja tego projektu zajmowała się grupa drugoklasistów - fanów konwencji fantasy. Chłopcy uporządkowali swoje wiadomości z zakresu teorii literatury z szczególnym uwzględnieniem gatunku fantasy. Potem poznali zasady tworzenia gier planszowych i RPG. Następnie, wybrawszy trylogię J.R.R. Tolkiena, skupili się na stworzeniu planszowej gry RPG, której fabuła jest osadzona w świecie przedstawionym w Władcy pierścieni. Gra została zaprezentowana na forum szkoły i jest teraz dostępna dla uczniów w szkolnej bibliotece.
---

Temat projektu: Jak przygotować zawody sportowe?

Termin realizacji: 9 – 31 maja 2011.

Projekt realizowali uczniowie klasy IIa oraz Ia. Polegał na przygotowaniu imprezy sportowej (Dzień Sportu) z okazji Dnia Dziecka, która cyklicznie odbywa się w naszej szkole. Organizacja imprezy sportowej to nic innego jak przygotowanie i realizowanie jakiegoś przedsięwzięcia. Aby wszystko przebiegło tak, jakbyśmy sobie tego życzyli, potrzebujemy przygotować odpowiedni projekt naszej imprezy. Ten projekt, to nic innego, jak scenariusz imprezy sportowej. Organizatorzy musieli określić: cel, termin i miejsce, uczestników, ilość startujących, konkurencje oraz poziom imprezy. Następnie zapoznali się z regulaminem przeprowadzania imprez sportowych i opracowali harmonogram realizacji zadań.
---

Temat projektu: Poznajemy Europę - Włochy

Termin realizacji: 13 maja – 1 czerwca 2011.

Projekt realizowany był pod kierunkiem pań mgr Magdaleny Aftyki, mgr Anny Kąkol oraz pana mgr Piotra Brysia.

Do realizacji projektu przystąpili uczniowie klas pierwszych i drugich. Ich zadania to m. in. opracowanie pełnej charakterystyki Włoch łącznie ze starożytnością, a następnie zebranie materiałów w jedną całość wraz z dołączonymi zdjęciami z odwiedzonych w trakcie wycieczki w celu stworzenia prezentacji i folderu obejmującego w miarę pełną charakterystykę odwiedzonego kraju śródziemnomorskiego.
---